ایراد آسیب پذیری خطرناک XSS در برنامه وردپرس

سه شنبه 25 آبان 1395
18:15
علی

ایراد آسیب پذیری خطرناک ایکس اس اسدر برنامه وردپرس

تعداد خیلی مددی حدس می رود صدها سایت وردپرس در کمین ضربه ی حملات اسکریپت بین سایتی قرار دارند.

این دسته حمله ها بدلیل وجود یک مشکل است که به طور پیش فرض در قسمت اینی استال این سیستم مدیریت مطالب قرار دارد.

مشکل امنیتی در وردپرس

دیوید دد(David Dede) محقق و کارشناس امنیتی روز پنج شنبه اخطار داد که این آسیب پذیری یک نقص اسکرییت بین سایتی است که در پلاگین و تم و قالب هایی که به طور پیش فرض در سایت های وردپرس جدید نصب می شوند وجود دارد.

این کارشناس اضافه کرد : محاسبه حدودی تعداد سایت های آسیب پذیر دشوار است اما میلیون ها سایتی که از پلاگین ها و تم های آسیب پذیر استفاده کنند در معرض خطر قرار دارند و بنا به گزارشات در حال حاضر از این آسیب پذیری در حملات سایبری سوء استفاده می شود.

علاوه بر این پلاگین JetPack، نیز نسبت به آسیب پذیری XSS مبتنی بر DOM آسیب پذیر می باشد. این پلاگین، که ابزار سفارشی سازی، تجزیه و تحلیل ترافیک و widget های جدید را پیشنهاد می دهد به طور فعال بر روی بیش از میلیون های وب سایت در حال استفاده است.

در صورت سوء استفاده موفقیت آمیز از این آسیب پذیری، نقص XSS می تواند برای اجرای کد جاوا اسکریپت در مرورگر و ارتباط ربایی وب سایت وردپرس مورد سوء استفاده قرار بگیرد. در صورتی حمله با موفقیت انجام می شود که صاحب سایت به عنوان ادمین وارد سایت شده باشد.
حال راه حل این مشکل چیست ؟

Dede اظهار داشت سوء استفاده از این آسیب پذیری بسیار ساده است. هم چنین اصلاح این آسیب پذیری ساده است و به راحتی می توان با حذف فایل genericons/example.html این مشکل را برطرف کرد. به صاحبان سایت های وردپرس توصیه می شود تا سریعا این کار را انجام دهند.
موارد اعلام شده دلیل بر امنیت پایین نیست . در تمام سیستم های وب ممکن است این اتفاق بیفتد پس بدون قضاوت کردن اگر دارای این سیستم مدیریت محتوا هستید این مشکل را برطرف کنید


[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]