موضوعاتی که در افکار شما برای استفاده از کاندوم میباشد

چهارشنبه 16 اسفند 1396
10:25
علی

تمامی کاندوم ها درصورتی که به طور صحیح مورد استفاده قرار گیرند در جلوگیری از حاملگی بسیار کارآمدند و درصد زیادی از بیماری ها در رابطه راکاهش می دهند سوالات زیا دی در زمینه های مختلف کاندوم مثل نحوه ی استفاده ,جنس آن ,نوع آن و... مطرح می گردد ما چند تا از متداول ترین آن ها راپاسخ دادیم که شاید سوال شما هم باشد یا اینکه به دردتان بخورد
1) آیا استفاده از خرید کاندوم ها در پیشگیری از بارداری موثرند؟
بله، کاندوم های مردانه در صورتی که درست استفاده شوند موثر هستند. ؛ وقتی در هر عمل جنسی به درستی و به صورت مداوم استفاده شوند فقط دو زن از هر صد زن که همسر آنها از کاندوم استفاده می کنند ممکن است در سال نخست استفاده حامله شوند، به هر حال تعداد زیادی از مردم در هر مقاربت از کاندوم استفاده نمی کنند یا به طرز صحیح استفاده نمی کنند.


2) به چه میزان کاندوم ها در حفاظت در مقابل عفونت ایدز(HIV) کمک کننده هستند؟
به طور میانگین ، کاندوم ها 80% الی 96% در صورتی که بطور صحیح استفاده شوند در پیشگیری از عفونت HIV موثرند. یعنی کاندوم ها می توانند 80% الی 95% از انتقال HIV جلوگیری کنند. برای مثال به طور میانگین، از میان ده هزار زن غیر عفونی که شریک جنسی مبتلا بهHIV داشتند ، اگر هر زوج فقط یک عمل جنسی واژینال داشته باشند و از کاندوم استفاده نکرده باشند ، حدود 10 زن احتمالا باHIV عفونی می شوند. اگر از کاندوم استفاده کرده باشند ، احتمالا 1 یا 2 زن با HIV عفونی می شوند.


احتمال اینکه شخصی که در معرض HIV قرار می گیرد ، عفونی شود می تواند خیلی زیاد باشد، این احتمال به مرحله ای از عفونت که شریک جنسی در آن قرار دارد بستگی دارد.( در مراحل ابتدایی و انتهایی فاز واگیری بیشتر است). از جمله :
1- شخص در معرض دیگر بیماری های منتقله از راه جنسی (STDS) بوده است یا خیر.
2- وضع ختنه مرد (در مردان ختنه نشده شاید شیوع عفونت با HIV بیشتر باشد).
3- حاملگی ( زنانی که حامله هستند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عفونت باشند).

3) آیا استفاده گاه به گاه از کاندوم جهت پیشگیری ازبیماری های منتقله جنسی پیشنهاد می شود؟
برای محافظت بهتر، کاندوم باید در هر عمل مقاربت استفاده شود. در بعضی از موارد می تواند هرچند وقت یک بار استفاده شود.


4) آیا استفاده از کاندوم ها ریسک انتقال بیماری های منتقله جنسی را در جریان مقاربت مقعدی کاهش می دهد؟
بله، بیماری های منتقله جنسی می توانند از شخصی به دیگری در جریان هر نزدیکی که آلت تناسلی به داخل هر قسمتی از بدن شخص دیگر فرو برده می شود منتقل شوند. بعضی اعمال جنسی ریسک بیشتری نسبت به بقیه دارند. برای مثال ، ریسک عفونی شدن با HIV در جریان مقاربت مقعدی محافظت نشده 5 بار بیشتر از مقاربت واژینال محافظت نشده است. وقتی از یک کاندوم لاتکس برای مقاربت مقعدی استفاده می شود یک مایع یا نرم کننده سلیکونی لازم است تا به نگهداری کاندوم از پارگی کمک کند.


5) آیا کاندوم های پلاستیکی (سنتیتیک) برای پیشگیری ازبیماری های منتقله جنسی از جمله HIV موثر هستند؟
بله ، به نظر می رسد که پیشگیری کاندوم های پلاستیکی همانند حفاظت ایجاد شده توسط کاندوم های لاتکس باشد. اما در مورد آنها بطور کامل مطالعه نشده است. اداره غذا و دارو ایالات متحده توصیه کرد که کاندوم هایی که از پلاستیک ساخته و استفاده می شوند برای جلوگیری از STDS ، از جمله HIV فقط در صورتی که شخص نمی تواند از کاندوم لاتکس استفاده کند مصرف شوند. کاندوم هایی که از پوست حیواناتی همچون پوست بره ساخته می شوند اثری بر جلوگیری ازبیماری های منتقله جنسی شامل HIV ندارند.


6) آیا لیز خوردن یا پارگی کاندوم حین مقاربت شایع است؟
خیر ، به طور میانگین در حدود 2% کاندوم ها در طول مقاربت ممکن است پاره شده و یا لیز بخورند. دلیل عمده آن عدم استفاده صحیح از کاندوم است. مهم است که به افراد روش صحیح بازکردن ، جاگذاری و خارج کردن کاندوم و همچنین اجتناب از کارهایی که خطر پاره شدن کاندوم را افزایش می دهد، را یاد بدهیم.


7) چه اقداماتی را زنان و مردان می توانند انجام دهند تا خطر حاملگی و ابتلا به بیماری های منتقله جنسی در طی تماس جنسی که کاندوم لیز خورده یا پاره شده، کاهش یابد؟
اگر کاندوم لیز خورده و درآمده و خراب شده باشد، دادن قرص های ضدبارداری اورژانسی می تواند خطر حاملگی را کاهش دهد و تا حدودی خطر ابتلا به بیماری های منتقله جنسی، بجز ایدز کاهش یابد. شست و شوی آلت تناسلی مردان کمک کننده نیست. دوش واژینال نیز خیلی در پیشگیری از حاملگی موثر نیست.



خطر ابتلا به HIV و بیماری های منتقله جنسی و بیماری های التهابی لگن افزایش می یابد. اگر فرد بصورت قطعی در معرض HIV قرار بگیرد درمان آن داروهای ضد ویروس است. درمان های موجود می تواند به کاهش انتقال HIV کمک کند. اگر در معرض سایر STDS های معین قرار بگیرد پیشگیری می تواند درمان فرضی برای STDS که مراجع مرد یا زن را عفونی کرده است، باشد.کاندوم های انواع متنوعی دارند برای خرید هرمدل از آنها میتوانید به آدرسhttp://mento-shop.irمراجعه نمایید.





































[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

تاثیر قیمت طراحی سایت با محیط های چند رسانه ای

يکشنبه 13 اسفند 1396
17:30
علی

اگر قیمت طراحی سایت شما زیاد است ، این مقاله را بخوانید.

استفاده از محیط های چند رسانه ای برای ایجاد صفحات وب باعث فعال تر و سرگرم کننده تر بودن صفحات میشود. اما قبل از هر گونه استفاده از محیط های چند رسانه ای شما باید صدا، ویدئو و یا انیمیشن و... را امتحان کنید تا مطمئن شوید این صفحات به نفع مشتریان است یا خیر. https://efades.persianblog.ir

برخی از مردم با دلایل صحیح استفاده از فلش آشنا نیستند . در این مقاله سعی میکنیم تا اطلاعات خوبی در رابطه با فلش به مردم بدهیم.

سایت های که با استفاده از محیط های چند رسانه ای طراحی میشوند بهترین صفحاتی هستند که استفاده از آن برای حل مشکل مشتریان عمل میکنند.

این اصلا خوب نیست که یک تایمر به شما بگوید " لطفا کمی صبر کنید "،تا یک فایل فلش بارگذاری شود ، اکثر مواقع مردم کم حوصله هستند و دوست ندارند برای بارگذاری صفحه معطل شوند.

اکثرا با استفاده از فیلم های بلاعوض و صداها ممکن است توجه خوانندگان خود را در ابتدا دریافت کنید.

در حالی که فلش به طور گسترده ای حمایت می شود، بسیاری از مردم هنوز هم نمیتوانند همزمان با استفاده از فلش ناوبری خود را حفظ کنند چرا که فلش برای ناوبری سخت است به دلیل آنکه استفاده از آن "عادی" نیست. سیستم های ناوبری فلش به طور معمول از برخی از روش هایی استفاده میکنند که مردم آگاهی چندانی از آن ندارند.

قبل از اینکه شما محیط های چند رسانه ای را در سایت خود مورد استفاده قرار دهید باید 4 نکته را مد نظر قرار دهید :





آیا موسیقی و فایل های ویدئویی و... خودکار پخش شود ؟



ممکن است مشتریان شما هنگام بازدید از سایتتان در محل کار باشند و اگر موسیقی و یا ویدیو خودکار پخش شود ممکن است رئیس و همکاران به او بگویند که او کار نمیکند. به همین دلیل او دیگر هرگز از صفحه شما بازدید نخواهد کرد!

اکثر مردم در حال حاضر در وب با استفاده از دکمه «بازگشت» به عنوان کمک ناوبری اولیه استفاده میکنند. اما هنگامی که شما وارد یک وب سایت فلش میشوید، اغلب دکمه برگشت از کار افتاده است و یا به عبارت دیگر اگر شما از یک صفحه به صفحات دیگر در داخل یک وب سایت فلش کلیک کنید، با کلیک بر روی دکمه برگشت شما تا پایان روی صفحه اصلی باقی مانده و نمیتوانید به صفحه قبل باز گردید.

بیشتر بنر های تبلیغاتی با فلش طراحی شده و همین مسائل باعث میشود فلش جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

محیط چند رسانه ای شما به یک ویندوز خاص محدود نباشد

فایل ها و اطلاعات در محیط های چند رسانه ای نباید مختص به یک ویندوز خاص باشند و قبل از استفاده از آنها باید آنها را در تمامی ویندوزهای موجود در بازار تست کرده و اگر مشکلی وجود دارد آن را برطرف نمایید.

به دلیل اینکه بیشتر فایل های تبلیغاتی با فلش طراحی میشود ، مردم فلش را بیشتر تبلیغاتی میشناسند تا وسیله ای برای پیدا کردن اطلاعات در سایت.


[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

تفاوت پیج رنک و بک لینک

يکشنبه 6 اسفند 1396
18:57
علی

آيا شما تا به حال كلمه پيج رنك را شنيده ايد؟ كلمه بك لينك را چطور؟ آيا تفاوت ميان آنها را ميدانيد؟ آيا شما هم تصور ميكنيد كه اگر قيمت طراحي سايت شما بالا باشد ، پيج رنك بالاتري خواهيد داشت؟ براي خواندن اين مقاله حتما وقت بگذاريد.

در بياني ساده پيج رنك (PageRank) سيستمي است كه با الگروتيم هاي پيچيده ميزان نفوذ و قدرت يك صفحه وب را بر اساس معيارهايي كه عمدتا بر ميزان لينك هاي ورودي تكيه دارد، محاسبه مي كند و امتيازي براي آن صفحه در نظر مي گيرد (اين امتياز در موتور جستجوي گوگل بين 0 تا 10 است)، هر چند اين سيستم ابتدا توسط گوگل پايه گذاري و به كار گرفته شد، اما امروزه بيشتر موتورهاي جستجوي معروف كم و بيش از آن پشتيباني مي كنند.
بك لينك به لينكي گفته مي شود كه از سايتي، به سايتي ديگر داده مي شود. بك لينكها سنگ بناي ارتباطي شبكه جهاني هستند و بدون وجود آنها، عملا گشت و گذار در اينترنت معنايي نخواهد داشت. تصور كنيد كه پشت كامپيوتر خود نشسته ايد و آدرسي را در مرورگر خود نوشته و دكمه اينتر را فشار مي دهيد.
محاسبه پيج رنك بر اساس ارزش لينك هاي ورودي از سايت يا وبلاگ مبداء انجام مي شود، به فرض اگر صد صفحه با پيج رنك 0 شما را لينك كنند، شايد ارزش آن معادل دريافت يك لينك از يك صفحه با پيج رنك 2 باشد، لذا ميزان صفحاتي كه لينك مي دهند چندان مهم نيست (هر چند هرچه قدر اين مقدار بيشتر باشد در نهايت بهتر است)، بلكه پيج رنك فعلي آنها است كه باعث افزايش رتبه شما مي شود، به ياد داشته باشيم، صفحاتي كه به تعداد زيادي لينك خروجي مي دهند، به همان نسبت ارزش لينك هايشان كاهش مي يابد، به فرض اگر سايتي پيج رنك 6 داشته باشد اما به تعداد زيادي صفحه ديگر لينك خروجي دهد، ارزش آن برابر با سايت مشابه نيست كه مثلا تنها به چند لينك بسنده كرده است (ارزش لينك هاي سايت اخير خيلي بيشتر است).
صفحه اي باز مي شود ولي در آن لينكي براي ادامه وجود ندارد. مجبور مي شويد تا دوباره آدرس اينترنتي ديگري را در مرورگر خود نوشته و اين عمليات را از سر گيريد. لحظه اي را تصور كنيد كه صفحات اينترنت تماما عاري از لينك باشند. حتي هنگامي كه عبارتي را در موتور جستجوگري مي نويسيد و اينتر را فشار مي دهيد، نتايج حاصله، مجموعه اي از لينك هايي مي باشد كه شما را به صفحاتي از سايت هاي مختلف هدايت خواهند كرد.
بهترين توصيه اي كه مي شود در اين خصوص كرد، استفاده از نوار ابزار (تولبار) گوگل است كه به صورت پلاگين هايي بر روي مرورگرهاي مختلف قابل نصب است، مثلا مرورگر فايرفاكس يا گوگل كروم امكانات خوبي در اين خصوص در اختيارتان مي گذارند؛ استفاده از ابزارهاي وبلاگي نيز در صورتي كه در بارگذاري صفحه خللي ايجاد نكنند و لينك هاي غير استاندارد (پنهاني و تبليغاتي) در خود نداشته باشند، مي تواند انتخاب دوم باشد.



http://yunthbgrv.tibablog.ir
بك لينك ها، پشتوانه و اعتبار يك سايت در نتايج حاصل از موتورهاي جستجوگر هستند. يكي از ملاك هاي ارزش دهي به سايت ها از ديد موتورهاي جستجوگر، تعداد و كيفيت بك لينك هاي سايت ها مي باشد. هر چه رقابت بالاتر مي رود، ارزش بك لينك ها نيز بيشتر به چشم مي آيند.
اينكه پيج رنك چقدر اهميت دارد، در مجموع بحث پيچيده اي است، مدتها پيش كه اين تكنولوژي توسط گوگل به كار گرفته شد، اهميت آن خيلي بيشتر از زمان حاضر بود، به طوري كه اين عامل باعث به راه افتادن بازار سياه بين صاحبان رنك بالا و مشتاقان كسب رنك بالاتر بود، اما به مرور و در نبرد بين گوگل و اين انحصارگرايان وب، الگروتيم هاي محاسبه اهميت پيج رنك رو به سوي هوشمندتر شدن پيش رفت و امروزه صرف دريافت يك لينك از يك سايت معتبر به خودي خود عامل تعيين كننده نيست، بلكه يكي از فاكتورهاي موفقيت محسوب مي شود، از طرفي صفحاتي كه به طور غير عادي افزايش لينك دريافتي دارند (كه معمولا ناشي از خريداري شدن لينكها يا استفاده از سيستم هاي لينك دهنده است) ممكن است از طرف گوگل شناسايي و از ليست جستجو حذف گردنند، لذا به نظر مي رسد تلاش در جهت ايجاد محتوايي مناسب و در پيش گرفتن روش هاي جوانمردانه به جاي حقه هاي بي ارزش، گزينه مناسب تري است.


[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

تحلیلی بر مقاله ctr سایت سئوروز

يکشنبه 16 مهر 1396
14:12
علی

درود چه نکاتی در مورد آموزش سئو میدانید.

منتشر شده در شنبه, 15 اسفند 1394 12:42

سئو روز

چند روز پیش دیدم دوست خوبم آقای طاووسی مقاله ای در مورد ctr و تاثیرات آن نوشته و تصمیم گرفتم نظر خودم را در مورد این مقاله بنویسم.مقاله را می توانید از آدرس https://seorooz.net/ctr-effect مطالعه کنید . در زیر هم من این مقاله را برای مطالعه قراردادم.

این روزها زیاد می بینم، که نرم افزار افزایش نرخ کلیک، به فروش گذاشته میشه و یه بحث تاریخی به نام تاثیر CTR ، دوباره بعد از چند سال، داره زیاد میشه.

انگار زمان به عقب برگشته، و عقب گرد کردیم به چند سال پیش سئو و فاکتور های سئو!


اما طبق معمول، قصد ندارم، بگم افزایش CTR فایده نداره و قصد هم ندارم بگم، فایده داره! بلکه یه چالش منطقی رو وسط میکشم.بازهم با من همراه باشید، تا تحلیل عمیق تر رو یاد بگیریم…
به صورت کلی و عامیانه، چند دسته تحلیل گر در سئو وجود داره:

۱- کسانی که تا یچیزی میشنون یا میخونن میرن انجام میدن.

۲-کسانی که با دید بسته، تحلیل می کنند و اکثر مواقع اشتباه می کنند و خودشون هم خبردار نیستند که اشتباه می کنند و در معمولا در حوزه خودشون، انسان های مغروری هستند.

۳-کسانی که با دید باز، تحلیل می کنند، و بیشتر تحلیل هاشون درست از آب در میاد.

شما جزو کدوم دسته هستید؟اگر جزو دسته دوم باشید، به احتمال زیاد خودتون رو جزو دسته سوم می دونید!

حالا، با موضوع تاثیر CTR ، تحلیلمون رو عمیق تر می کنیم…

عده زیادی، فقط می دونند یا شنیدند که نرخ کلیک، در رتبه گوگل موثر هست.در همین بین، بعضی هاشون فکر می کنند، CTR خیلی مهم هست. و بعضی ها صرفا به عنوان یکی از چند صد فاکتور تاثیر گذار بهش نگاه می کنند و بعضی ها هم مثل من(محسن) و آقای مهدی زاده، نرخ کلیک رو در کنار سایر فاکتور ها و به شرط و شروط هایی، موثر می دونند.هر چند همه فاکتور ها چنین هستند.

عده ای هم نرم افزار هایی تولید کردند، که با آی پی های مختلف، و مانند یک انسان(نه ربات.یعنی User Agent از نوع بشر)، با کلمه کلیدی مورد نظر، روی لینک سایت ما، کلیک می کنه، و در نتیجه CTR رو بالا می بره.

در نهایت، عده ای، با استفاده از این نرم افزار ها، هیچ جوابی نگرفتند، و به این نتیجه رسیدند که CTR چندان تاثیری در رتبه بندی گوگل نداره و عده ای هم، عقیده برعکسی پیدا کردند.

اما داستان چیه؟چرا نتیجه گیری ها همیشه منتاقض هست؟همونطور که در پست تناقض های سئو گفتم، داده های غلط و ناکافی منجر به نتیجه گیری های غلط و ناکافی میشه.و درباره CTR دقیقا چه اتفاقی میفته که ما ازش خبر نداریم و نتیجه گیری های اشتباه می کنیم؟

فرض کنید برای سایت x.com و کلمه کلیدی “تور مسافرتی” با فرض رتبه فعلی ۸ صفحه اول گوگل، در ماه، سه هزار تا Impression هست و بصورت میانگین برای سایت هایی که در کلمه کلیدی “تور مسافرتی” در صفحه اول گوگل هستند، یک محدوده عددی، CTR وجود داره.مثلا لینک یک، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد.لینک دو بین ۲۰ تا ۴۰ درصد.و همینطور تا لینک ۱۰، مثلا بین ۲ تا ۵ درصد.

حالا اگر شما از یک نرم افزار به طبیعی ترین شکل ممکن برای افزایش نرخ CTR صفحات سایتتون استفاده کنید، دقیقا این اتفاق می افته:

کلمه کلیدی “تور مسافرتی” که در طول یک سال گذشته، به صورت میانگین ماهانه، ۳۰۰۰ تا Impression داشته، ناگهان، بعد از یک سال، Impression این کلمه کلیدی، فقط تو یک ماه، به شکل غیر عادی و ناگهانی زیاد میشه.پس تا اینجای کار، ما یک افزایش Impression ناگهانی غیر عادی داریم.اما فرض رو بر این می گیریم، که این افزایش ناگهانی Impression ، از نظر الگوریتمی غیر عادی نیست.چون ممکنه با یه تبلیغ تلویزیونی در ایران، میزان سرچ یک سری کلمات کلیدی بصورت ناگهانی زیاد یا کم بشه.

اتفاق بعدی که می افته، غیر عادی شدن CTR یک سایت نسبت به میزان Impression هست.سوتی ماجرا دقیقا همینجاست.دقیقا به اندازه ای که impression افزایش پیدا کرده، نرخ کلیک، هم دقیقا به همون اندازه برای یک سایت(و حتی برای همه سایت ها) زیاد شده.و این چیزی که یه الگوریتم عقب مونده یه موتور جستجو، خیلی راحت می تونه بهش پی ببره.چون همیشه CTR تا حدی نسبت به Impression رشد می کنه و وقتی میزان Impression یه کلمه کلیدی ۱۰۰۰ بوده و نرخ کلیکش برای سایت رتبه N ، سی درصد بوده، و حالا، میزان Impression میشه ۲۰۰۰ و همه این ۲۰۰۰ تا Impression تبدیل به کلیک میشن، و CTR برای یک سایت، همزمان با افزایش Impression میشه، ۹۰ درصد، کاملا مصنوعی و خیلی خیلی تابلو هست و طبیعیه که اثری نداشته باشه!

با همه این توضیحات، پس چطور، نرخ کلیک، می تونه در رتبه بندی موثر باشه؟جواب: به این شکل که CTR خیلی طبیعی و متناسب با Impression ، زیاد بشه، و در عین حال در کنار فاکتور های دیگه باشه.

درباره نرخ متناسب CTR نسبت به Impression ، باید بگم، که تو هر موضوعی، همیشه کلیک، فاصله زیادی با میزان دیده شدن یا همون Impression داره.برای مثال، کلمه کلیدی “تور مسافرتی” اگر ۵۰۰۰ بار در ماه جستجو بشه، سرجمع کلیک ها روی سایت هایی که با این کلمه در نتایج گوگل هستند، ممکنه به ۵۰۰۰ نرسه و حداکثر میزان CTR تک تک سایت های حاضر در نتایج هم، تا یک سقفی و بسته به رتبشون زیاد میشه.مثلا هیچ وقت سایتی که رتبه آخر صفحه اول رو داره، هر چقدر هم مشهور باشه، ۷۰ درصد کلیک خورد نداره.اینجاست که با نرم افزار افزایش CTR ، تحلیل و نتیجه گیری می کنیم و کلا به نتیجه اشتباه می رسیم که پس اصلا CTR موثر نیست! در حالی که، CTR به شکلی که ما زیادش کردیم موثر نیست! نه این که کلا موثر نباشه.

درباره اینکه گفتم، فاکتور CTR باید کنار بقیه فاکتور ها باشه، هم باید بگم که وقتی، نرخ کلیک بالا باشه، ولی نرخ دفع کاربر به دلایل مختلف مثل سرعت پایین سایت، بالا باشه، و یا CTR یک مدت بالا بره و بعدش به مقدار سابق برگرده یا کمتر بشه و همچنین با Impression همخوانی نداشته باشه و خیلی فاکتور های دیگه، در این حالت، الگوریتم گوگل و هر موتور جستجوی خنگی(!)، تصمیمی می گیره، که ازون افزایش CTR صرف نظر کنه و در رتبه بندی برای سایتی که نرخ کلیکش زیاد شده، تاثیر نده.ما هم به خاطر اینکه دید وسیعی نداشتیم و همه ابعاد رو در نظر نگرتفیم، نتیجه گیری های اشتباه می کنیم.

و حال نظر من
تا حدود زیادی با حرف های شما موافقم . اینکه Impression یک کیورد یکدفعه زیاد بشه و همه ی این افزایش ورودی به یک سایت هدایت بشه کاملا مشکوکه و ممکنه ctr را برای اون بی اثر کنه.
اما ctr فاکتور بسیار بسیار مهمیه که با هوشمندتر شدن گوگل اهمیت بیشتری هم پیدا کرده .من چند وقته دارم روی این موضوع کار می کنم.
گوگل جدیدا به شدت علاقه منده که صفحه ای را به کاربر نشون بده که خیلی مفیدتره.این موضوع را من روی یک سایت تست کردم.بک لینک زیادی را از یک کیورد به دامنه اصلی یک سایت هدایت کردم.اما در نهایت گوگل یکی از صفحات این سایت که هیچ بک لینکی نداشت بالا آورد.
و یک چیز خیلی عجیب تر که دیدم این بود.گوگل در هر بار جستجو یک بار دامنه اصلی که بک لینک زیادی با کلمه کلیدی مورد نظر ما داشت در نتایج نشون میداد و یکبار صفحه ای که بک لینکی نداشت اما برای اون کلمه کلیدی خیلی مناسب تر بود.
به نظر من با این روش می خواست رفتار کاربر را بسنجه .
و رفتار کاربر اغلب از طریق ctr سنجیده میشه.
بنابراین اگر بتونیم ctr را نسبت به جایگاه اون افزایش بدیم.جایگاه رتبه در گوگل هم افزایش پیدا می کنه.
برای مثال اگر یک سایت با جایگاه ۷ در رتبه اول ۲۰ کلیک داشته و الان تبدیل شده به ۱۰۰ کلیک به نظر من پیشرفت قابل ملاحظه ای در جایگاه گوگلش خواهد داشت.
البته به نظر من هم چیزی که اهمیت داره ctr طبیعیه.گوگل راههای زیادی داره برای تشخص اینکه یک ctr واقعی هست یا نه
مثل time on site
مثل لاگین بودن افراد در جیمیل شان که واقعی بودن اونها را نشون میده
و مهمترین ابزار گوگل همون مرورگر گوگل کرومه که خیلی ها ازش غافل اند.و سئوکارهای دنیا اکثرا معتقدند گوگل از طریق گوگل کروم رفتار کاربران را بررسی می کنه و روی نتایج تاثیر میگذاره.از روی سرچ های قبلی که کاربر در کروم انجام داده یا اکانت کروم آن یا کوکی ها و … می تونه واقعی بودن کاربر را تشخیص بده .
بنابراین من مثل شما موافقم ctr غیرطبیعی کمکی نمیکنه اما ctr طبیعی تاثیر فوق العاده ای داره و به هیچ وجه نباید از تاثیرش غافل بود.
با تشکر













منبع: مقاله ی تحلیلی بر مقاله ctr سایت سئوروز در لابراسئو


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

تحلیلی بر مقاله ctr سایت سئوروز

چهارشنبه 12 مهر 1396
11:57
علی

درود چه چیزی در مورد آموزش سئو باید دانست.

منتشر شده در شنبه, 15 اسفند 1394 12:42

سئو روز

چند روز پیش دیدم دوست خوبم آقای طاووسی مقاله ای در مورد ctr و تاثیرات آن نوشته و تصمیم گرفتم نظر خودم را در مورد این مقاله بنویسم.مقاله را می توانید از آدرس https://seorooz.net/ctr-effect مطالعه کنید . در زیر هم من این مقاله را برای مطالعه قراردادم.

این روزها زیاد می بینم، که نرم افزار افزایش نرخ کلیک، به فروش گذاشته میشه و یه بحث تاریخی به نام تاثیر CTR ، دوباره بعد از چند سال، داره زیاد میشه.

انگار زمان به عقب برگشته، و عقب گرد کردیم به چند سال پیش سئو و فاکتور های سئو!


اما طبق معمول، قصد ندارم، بگم افزایش CTR فایده نداره و قصد هم ندارم بگم، فایده داره! بلکه یه چالش منطقی رو وسط میکشم.بازهم با من همراه باشید، تا تحلیل عمیق تر رو یاد بگیریم…
به صورت کلی و عامیانه، چند دسته تحلیل گر در سئو وجود داره:

۱- کسانی که تا یچیزی میشنون یا میخونن میرن انجام میدن.

۲-کسانی که با دید بسته، تحلیل می کنند و اکثر مواقع اشتباه می کنند و خودشون هم خبردار نیستند که اشتباه می کنند و در معمولا در حوزه خودشون، انسان های مغروری هستند.

۳-کسانی که با دید باز، تحلیل می کنند، و بیشتر تحلیل هاشون درست از آب در میاد.

شما جزو کدوم دسته هستید؟اگر جزو دسته دوم باشید، به احتمال زیاد خودتون رو جزو دسته سوم می دونید!

حالا، با موضوع تاثیر CTR ، تحلیلمون رو عمیق تر می کنیم…

عده زیادی، فقط می دونند یا شنیدند که نرخ کلیک، در رتبه گوگل موثر هست.در همین بین، بعضی هاشون فکر می کنند، CTR خیلی مهم هست. و بعضی ها صرفا به عنوان یکی از چند صد فاکتور تاثیر گذار بهش نگاه می کنند و بعضی ها هم مثل من(محسن) و آقای مهدی زاده، نرخ کلیک رو در کنار سایر فاکتور ها و به شرط و شروط هایی، موثر می دونند.هر چند همه فاکتور ها چنین هستند.

عده ای هم نرم افزار هایی تولید کردند، که با آی پی های مختلف، و مانند یک انسان(نه ربات.یعنی User Agent از نوع بشر)، با کلمه کلیدی مورد نظر، روی لینک سایت ما، کلیک می کنه، و در نتیجه CTR رو بالا می بره.

در نهایت، عده ای، با استفاده از این نرم افزار ها، هیچ جوابی نگرفتند، و به این نتیجه رسیدند که CTR چندان تاثیری در رتبه بندی گوگل نداره و عده ای هم، عقیده برعکسی پیدا کردند.

اما داستان چیه؟چرا نتیجه گیری ها همیشه منتاقض هست؟همونطور که در پست تناقض های سئو گفتم، داده های غلط و ناکافی منجر به نتیجه گیری های غلط و ناکافی میشه.و درباره CTR دقیقا چه اتفاقی میفته که ما ازش خبر نداریم و نتیجه گیری های اشتباه می کنیم؟

فرض کنید برای سایت x.com و کلمه کلیدی “تور مسافرتی” با فرض رتبه فعلی ۸ صفحه اول گوگل، در ماه، سه هزار تا Impression هست و بصورت میانگین برای سایت هایی که در کلمه کلیدی “تور مسافرتی” در صفحه اول گوگل هستند، یک محدوده عددی، CTR وجود داره.مثلا لینک یک، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد.لینک دو بین ۲۰ تا ۴۰ درصد.و همینطور تا لینک ۱۰، مثلا بین ۲ تا ۵ درصد.

حالا اگر شما از یک نرم افزار به طبیعی ترین شکل ممکن برای افزایش نرخ CTR صفحات سایتتون استفاده کنید، دقیقا این اتفاق می افته:

کلمه کلیدی “تور مسافرتی” که در طول یک سال گذشته، به صورت میانگین ماهانه، ۳۰۰۰ تا Impression داشته، ناگهان، بعد از یک سال، Impression این کلمه کلیدی، فقط تو یک ماه، به شکل غیر عادی و ناگهانی زیاد میشه.پس تا اینجای کار، ما یک افزایش Impression ناگهانی غیر عادی داریم.اما فرض رو بر این می گیریم، که این افزایش ناگهانی Impression ، از نظر الگوریتمی غیر عادی نیست.چون ممکنه با یه تبلیغ تلویزیونی در ایران، میزان سرچ یک سری کلمات کلیدی بصورت ناگهانی زیاد یا کم بشه.

اتفاق بعدی که می افته، غیر عادی شدن CTR یک سایت نسبت به میزان Impression هست.سوتی ماجرا دقیقا همینجاست.دقیقا به اندازه ای که impression افزایش پیدا کرده، نرخ کلیک، هم دقیقا به همون اندازه برای یک سایت(و حتی برای همه سایت ها) زیاد شده.و این چیزی که یه الگوریتم عقب مونده یه موتور جستجو، خیلی راحت می تونه بهش پی ببره.چون همیشه CTR تا حدی نسبت به Impression رشد می کنه و وقتی میزان Impression یه کلمه کلیدی ۱۰۰۰ بوده و نرخ کلیکش برای سایت رتبه N ، سی درصد بوده، و حالا، میزان Impression میشه ۲۰۰۰ و همه این ۲۰۰۰ تا Impression تبدیل به کلیک میشن، و CTR برای یک سایت، همزمان با افزایش Impression میشه، ۹۰ درصد، کاملا مصنوعی و خیلی خیلی تابلو هست و طبیعیه که اثری نداشته باشه!

با همه این توضیحات، پس چطور، نرخ کلیک، می تونه در رتبه بندی موثر باشه؟جواب: به این شکل که CTR خیلی طبیعی و متناسب با Impression ، زیاد بشه، و در عین حال در کنار فاکتور های دیگه باشه.

درباره نرخ متناسب CTR نسبت به Impression ، باید بگم، که تو هر موضوعی، همیشه کلیک، فاصله زیادی با میزان دیده شدن یا همون Impression داره.برای مثال، کلمه کلیدی “تور مسافرتی” اگر ۵۰۰۰ بار در ماه جستجو بشه، سرجمع کلیک ها روی سایت هایی که با این کلمه در نتایج گوگل هستند، ممکنه به ۵۰۰۰ نرسه و حداکثر میزان CTR تک تک سایت های حاضر در نتایج هم، تا یک سقفی و بسته به رتبشون زیاد میشه.مثلا هیچ وقت سایتی که رتبه آخر صفحه اول رو داره، هر چقدر هم مشهور باشه، ۷۰ درصد کلیک خورد نداره.اینجاست که با نرم افزار افزایش CTR ، تحلیل و نتیجه گیری می کنیم و کلا به نتیجه اشتباه می رسیم که پس اصلا CTR موثر نیست! در حالی که، CTR به شکلی که ما زیادش کردیم موثر نیست! نه این که کلا موثر نباشه.

درباره اینکه گفتم، فاکتور CTR باید کنار بقیه فاکتور ها باشه، هم باید بگم که وقتی، نرخ کلیک بالا باشه، ولی نرخ دفع کاربر به دلایل مختلف مثل سرعت پایین سایت، بالا باشه، و یا CTR یک مدت بالا بره و بعدش به مقدار سابق برگرده یا کمتر بشه و همچنین با Impression همخوانی نداشته باشه و خیلی فاکتور های دیگه، در این حالت، الگوریتم گوگل و هر موتور جستجوی خنگی(!)، تصمیمی می گیره، که ازون افزایش CTR صرف نظر کنه و در رتبه بندی برای سایتی که نرخ کلیکش زیاد شده، تاثیر نده.ما هم به خاطر اینکه دید وسیعی نداشتیم و همه ابعاد رو در نظر نگرتفیم، نتیجه گیری های اشتباه می کنیم.

و حال نظر من
تا حدود زیادی با حرف های شما موافقم . اینکه Impression یک کیورد یکدفعه زیاد بشه و همه ی این افزایش ورودی به یک سایت هدایت بشه کاملا مشکوکه و ممکنه ctr را برای اون بی اثر کنه.
اما ctr فاکتور بسیار بسیار مهمیه که با هوشمندتر شدن گوگل اهمیت بیشتری هم پیدا کرده .من چند وقته دارم روی این موضوع کار می کنم.
گوگل جدیدا به شدت علاقه منده که صفحه ای را به کاربر نشون بده که خیلی مفیدتره.این موضوع را من روی یک سایت تست کردم.بک لینک زیادی را از یک کیورد به دامنه اصلی یک سایت هدایت کردم.اما در نهایت گوگل یکی از صفحات این سایت که هیچ بک لینکی نداشت بالا آورد.
و یک چیز خیلی عجیب تر که دیدم این بود.گوگل در هر بار جستجو یک بار دامنه اصلی که بک لینک زیادی با کلمه کلیدی مورد نظر ما داشت در نتایج نشون میداد و یکبار صفحه ای که بک لینکی نداشت اما برای اون کلمه کلیدی خیلی مناسب تر بود.
به نظر من با این روش می خواست رفتار کاربر را بسنجه .
و رفتار کاربر اغلب از طریق ctr سنجیده میشه.
بنابراین اگر بتونیم ctr را نسبت به جایگاه اون افزایش بدیم.جایگاه رتبه در گوگل هم افزایش پیدا می کنه.
برای مثال اگر یک سایت با جایگاه ۷ در رتبه اول ۲۰ کلیک داشته و الان تبدیل شده به ۱۰۰ کلیک به نظر من پیشرفت قابل ملاحظه ای در جایگاه گوگلش خواهد داشت.
البته به نظر من هم چیزی که اهمیت داره ctr طبیعیه.گوگل راههای زیادی داره برای تشخص اینکه یک ctr واقعی هست یا نه
مثل time on site
مثل لاگین بودن افراد در جیمیل شان که واقعی بودن اونها را نشون میده
و مهمترین ابزار گوگل همون مرورگر گوگل کرومه که خیلی ها ازش غافل اند.و سئوکارهای دنیا اکثرا معتقدند گوگل از طریق گوگل کروم رفتار کاربران را بررسی می کنه و روی نتایج تاثیر میگذاره.از روی سرچ های قبلی که کاربر در کروم انجام داده یا اکانت کروم آن یا کوکی ها و … می تونه واقعی بودن کاربر را تشخیص بده .
بنابراین من مثل شما موافقم ctr غیرطبیعی کمکی نمیکنه اما ctr طبیعی تاثیر فوق العاده ای داره و به هیچ وجه نباید از تاثیرش غافل بود.
با تشکر













منبع: مقاله ی تحلیلی بر مقاله ctr سایت سئوروز در لابراسئو


[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

آموزش سئو در این نوشته در باره برخی از راز های سئو صحبت میکنیم

سه شنبه 20 تير 1396
10:01
علی

دیردنیای امروز نظاره گره رقابتی بسیار پیچیده در باب تجارت الکترونیک می باشد. آموزش سئو رقابتی سخت و پراز هیجان که برای پیروزی در آن حتما می بایست سخت مبارزه کرد و تا آخرین نفس دست از تلاش بر نداشت.

آموزش سئو اگر 100 سال قبل به شخصی بیان میکردید که میتواند در منزل خود و با بهرمندی از وسیله ای به اسم کامپیوتر و از طریق شبکه به سهولت مدل ها و اقسام خرید ها را به عمل برساند

و این خریداری بدون حضور فیزیکی او نداشته باشد فکر میکرد او را مسخره کرده و سر به سرش میگذارند ، چیزی که امروزه واقعا انجام میپذیرد و افراد زیادی در سراسر دنیا برای خرید کردن از اینترنت استفاده میکنند

و این مسئله باعث شده تا بسیاری از انسان ها به فکر کسب درآمد از طریق اینترنت بوده و برای این مهم تلاش نمایند. واقعیت این است که این کسب درآمد به سادگی میسر نخواهد بود و مستلزم تلاش و پشتکار فراوان است.

دامنه چیست ؟


دامنه آدرس سایت شما میباشد. برای مثال efanet.ir را در نظر بگیرید ، sitearzan نام دامنه ما میباشد و یا google که google نام دامنه آن میباشد .

پس از خریداری هاست مناسب نوبت به خریداری دامنه آموزش سئو مناسب میباشد . اما باز سوال اینجاست که دامنه مناسب چه ویژگی هایی داراست ؟ موارد زیر جزء مهمترین ویژگی های دامنه به شمار میروند

1- انتخاب دامنه ای متانسب با هدف و نوع فعالیت شرکتتان.

2- حتی الامکان دامنه ای کوتاه و کلیدی انتخاب نمائید.

3- در هنگام ثبت دامنه مدنظرتان آن را برای مدت طولانی ثبت نمائید زیرا در این صورت گوگل ارزش بیشتری برای دامنه شما قائل خواهد شد زیرا تصور میکند فعالیت شما قرار است پایدار باشد.

طراحی قالب بهینه

یکی از اساسی ترین و مهمترین بخش های طراحی سایت مبحث طراحی قالب شما میباشد . بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین تصور میکنند قالب وب سایت تنها برای ظاهر سایت مفید است

و باید به گونه ای طراحی گردد که قدرت جذب بازدیدکننده آموزش سئو را داشته باشد و به عبارتی زیبا باشد ، اصولا صاحبان کسب و کارهای آنلاین به مسائل جانبی در طراحی قالب توجهی نمیکنند

که یکی از این مسائل بهینه بودن قالب وب سایت است. بسیاری از کاربران علاقه مند هستند تا درباره طراحی قالب به صورت بهینه اطلاعات مفیدی بدست آورده و استفاده نمایند به همین دلیل در این بخش نسبت به

نحوه صحیح طراحی قالب اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم .


[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]